You are here:

Case Studies

Strona internetowa KFC Chiny – case studies

Jeżeli myślisz, że do osiągnięcia sukcesu w chińskim internecie wystarczy duplikat Twojej obecnej strony internetowej z treściami przetłumaczonymi na język chiński, to bardzo się mylisz.

Chińczycy mają zupełnie inne preferencje dotyczące zarówno wyglądu, jak i funkcjonalności stron www. Lubią, kiedy na stronie bardzo dużo się dzieje, a podstrony są co najmniej dwa razy dłuższe niż na zachodzie. Ponadto kluczowe informacje muszą być dostępne bezpośrednio ze strony głównej, a każde kliknięcie powinno powodować otwarcie nowego okna w przeglądarce. Z lokalizacją swojej strony www doskonale poradziła sobie marka KFC – www.kfc.com.cn , powierzając wykonanie zadania zachodnio – chińskiemu zespołowi specjalistów, którzy zamiast kopiować amerykański model skoncentrowali się na chińskim odbiorcy.

 

Strona internetowa Estee Lauder Chiny – case studies

Dla Chińczyków najważniejsza jest budowa zaufania dlatego przy tworzeniu chińskiej strony www ważniejsze jest spojrzenie z perespektywy marketingu internetowego niż projektowania graficznego.

Strona musi mieć prostą strukturę i być łatwa w nawigacji, a jednocześnie zawierać bardzo dużo atrakcyjnych graficznie treści z naciskiem na content call-to-action.

Dobrym przykładem zrozumienia potrzeb chińskiego odbiorcy jest firma Estee Lauder – www.esteelauder.com.cn , wiodąca marka kosmetyków do makijażu, która nie tylko zainwestowała w szytą na miarę chińską stronę internetową, ale też dodała całkowicie nową kategorię kosmetyków dedykowanych na rynek chiński. 璀璨美白 (CyberWhite Brilliant Cells) ponieważ Chinki kochają białą cerę. W okół tej nowej kategorii produktów skoncentrowali swoją chińską stronę.