Krótkoterminowe kampanie reklamowe online w Chinach mogą szybko wygenerować  duży ruch na stronie, ale jeśli chcemy zbudować markę na rynku Chińskim konieczne jest spojrzenie w dłuższej perspektywie. Skuteczny marketing internetowy w Chinach wymaga połączenia badań, strategii i korygowania działań, celem maksymalizacji wyników. Dobra wiadomość jest taka, że ​​polskie marki ze wszystkich branż mają potencjał aby osiągnąć  wysoką sprzedaż na rosnącym chińskim rynku. Kluczem jest tutaj wiedza, jak skutecznie dotrzeć do docelowych odbiorców. Przyjrzyjmy się bliżej krokom, które należy w tym celu podjąć.

  1. Przeprowadź badania

Czym charakteryzuje się Twój modelowy chiński klient? Czy rozumiesz jak sytuacja demograficzna poszczególnych miast odzwierciedla wyniki osiągane w tych lokalizacjach? Czy zdajesz sobie sprawę z tego, jakie są różnice w poruszaniu się po Twojej stronie internetowej przez chińskich użytkowników w stosunku do użytkowników zachodnich? Odpowiedź na tego typu pytania pozwoli Ci uzyskać profil klienta docelowego. Jeśli nie masz jeszcze jasnej bazy wiedzy, czas zainwestować w badanie. Dobrym początkiem jest wykorzystanie źródeł wtórnych (na przykład informacji demograficznych, rynkowych i konkurencyjnych z wykorzystaniem analizy PESTEL dla chińskiego rynku). Kolejnym etapem są pogłębione badania ukierunkowane na Twoją branżę celem zidentyfikowania nienasyconych obszarów rynku. W EnterChina. Możemy pomóc zarówno w chińskiej strategii marketingowej jak i rynku, tak aby Twoja kampania była oparta na rzetelnych informacjach, które pomogą w podejmowaniu trafnych decyzji.

  1. Spójrz na swoją markę

Zanim przedstawisz swoją ofertę rynkową w Chinach, przyjrzyj się swojej marce. Czy jest odpowiednia i atrakcyjna dla docelowego chińskiego klienta, czy też będzie wymagała pewnych dostosowań, do lokalnej kultury i wartości? Może to wymagać rebrandingu logo z chińskimi znakami i adekwatnego tłumaczenia sloganów marketingowych. Kilka lat temu KFC popełniło słynny błąd, kiedy jego zachodni slogan „palce lizać” został nieumyślnie przetłumaczony po chińsku na „zjadać palce” – był to błąd kosztowny i trudny do naprawienia. W EnterChina nasz chiński zespołu zajmie się tym , aby dokładnie sprawdzić Twoje logo, slogany i inne elementy marki pod kątem chińskiej specyfiki. W Chinach szczególne znaczenie ma odpowiednie użycie słów, kolorów czy grafik.

  1. Dostosuj swoje cyfrowe zasoby

Gdy upewnisz się, że Twoja marka jest dostosowana do chińskich realiów i możesz wskazać docelowych klientów, rozumiejąc ich kontekst rynkowy, sprawdź swoje cyfrowe zasoby. Podstawowym minimum w tym zakresie jest działająca w Chinach strona internetowa, co w praktyce oznacza konieczność utworzenia osobnej chińskiej witryny internetowej korzystającej z lokalnego hostingu, z uwagi na chińską zaporę internetową blokującą strony spoza Chin. Kluczowa jest staranna lokalizacja treści, nie tylko aby ominąć chińską cenzurę, ale w szczególności przyciągnąć chińskich klientów, którzy najczęściej korzystać z nich będą za pośrednictwem smartfonów. Funkcjonalność i układ strony będą musiały być zoptymalizowane pod kątem chińskich odbiorców, a treść dostosowana odpowiednio do lokalnych potrzeb. Konieczne będzie zintegrowanie systemów przetwarzania płatności, a także powiązanie z chińskimi platformami mediów społecznościowych.

  1. Odkryj chińskie media społecznościowe

Media społecznościowe są w Chinach ogromne, a jednocześnie nie mają nic wspólnego z tymi które znamy na zachodzie. WeChat, Weibo czy DouYin – Twoi potencjalni chińscy klienci prawdopodobnie będą prowadzić aktywne życie w tych mediach społecznościowych, a Twoja marka będzie musiała być aktywna i prezentować się we właściwy sposób – wytwarzając wartościowe, angażujące i bogate treści, które przełożą się na ruch na stronie, jak i kolejne konwersje.

Zachodnie marki w Chinach używają influencerów  (KOL – Key Opinion Leaders), w celach recenzji, sponsorowania, lokowania produktu i innych form płatnych treści promocyjnych do trafiających do konkretnej bazy odbiorców. KOL istnieją dla każdej branży i na każdy budżet marketingowy. Właściwe wykorzystanie influencera  może być niezwykle korzystne dla marki, która chce wejść lub rozwijać się na rynku chińskim, ponieważ tamtejsi klienci są na te rekomendacje szczególnie podatni, uważając je za godne zaufania i kompetentne. Pamiętaj, że jest to kraj, którego obywatele w naturalny sposób nie ufają mediom państwowym i szukają rekomendacji zakupowych przeglądając treści utworzone przez społeczność – poza oficjalnymi źródłami. EnterChina może pomóc Twojej marce w nawiązaniu relacji z właściwym chińskim influencerem i zaplanowaniu oraz prowadzeniu z nim kampanii.

  1. Płatna reklama internetowa PPC i SEO

Baidu to największa wyszukiwarka w Chinach, a zachodnie marki będą musiały opanować potężne i często złożone funkcje, które oferuje firmom chcącym tam zaistnieć. Od natychmiastowych kampanii Baidu PPC do generowania kwalifikowanego ruchu (chińscy klienci doceniają reklamy internetowe jako oznakę jakości i autentyczności) po długoterminowe strategie budowania SEO, Baidu jest kluczowym kamieniem węgielnym każdej udanej kampanii marketingowej. Jeśli właściwie wykorzystasz tę możliwość,  będziesz mógł cieszyć się wyższemu pozycjonowaniu, dzięki lepszemu wyszukiwaniu organicznemu i generowaniu wysokiej jakości ruchu. Kiedy już  zaczniesz korzystać z Baidu, musisz na bieżąco śledzić postępy kampanii i cały czas je moderować  – korzystając z systemu raportowania wyników (uprzedzamy- nie licz, że wyniki kampanii otrzymasz w języku innym niż chińskim).

Podsumowanie

Powyżej zaprezentowaliśmy tylko pięć kroków do rozważenia, ale istnieją inne ścieżki, które warto rozważyć w ramach zintegrowanych strategii chińskiego marketingu internetowego. W EnterChina, oprócz powyższych usług, pomagamy również naszym klientom w korzystaniu z narzędzi PR online do budowania zaufania, zaangażowania marki i rozpoznawalności w chińskich mediach online. Oferujemy również reklamę online za pośrednictwem naszej zintegrowanej i inteligentnej platformy reklamowej, która zapewnia, że ​​reklamy są wyświetlane właściwym klientom.